De uitbraak van het coronavirus, de Brexit, vergrijzing... Allemaal macro-ontwikkelingen die zeer veel invloed hebben op de transport- en logistieksector. Zo zorgde het coronavirus ervoor dat goederenvervoerders letterlijk het werk niet meer aan konden door de extreme toename in pakketvervoer en e-logistics. Maar anderzijds kregen personenvervoersbedrijven flinke klappen. Daarbij komt de krapte op de arbeidsmarkt, die zich uit in een tekort aan chauffeurs, planners en logistiek medewerkers.
Als bestuurder van een transport- en logistiek bedrijf, maar ook als wagenpark beheerder of expediteur, staat u dus elke dag voor een heleboel uitdagingen. Hoe biedt u deze uitdagingen het hoofd? Hoe zorgt u ervoor dat de risico's van uw vervoer tijdens een reis zo veel mogelijk beperkt worden? Hoe houdt u uw personeel, waarvan een groot deel veel (zittend) onderweg is nu én in de toekomst duurzaam inzetbaar? Hoe kunt u uw medewerkers blijven binden en boeien? En hoe gaat u om met de risico's van milieubewuste initiatieven, aansprakelijkheidsclaims en digitalisering?
Wij helpen u graag bij deze uitdagingen op het gebied van risicomanagement en employee benefits, zodat u zich kunt focussen op uw core business: het bieden van snel en efficiënt transport.
Ja, ik wil graag meer weten over risicomanagement en employee benefits